precis som en äkta blogger

Tjabba!! Här sitter jag och nu ska ni få se va, nu ska jag göra ett äkta bloggers inlägg! Som en känd blogger, pga har fotat m min kamera och har ett MATLAGNINGSINLÄGG!!!!
 
Pga d e några av alla ni 70.000 fans som vill att jag ska göra ett inlägg (i wish) om när ja lagar pasta & tomatsås *paradrätt*, så ja får la step up och göra ett matlagningsinlägg!!!
 
Och gräddet på moset är att jag ska försöka skriva som en äkta stor bloggare, dvs hela meningar och storbokstav osv, (ps. är det stor bokstav som kallas för versal? ds.)
plus jag har också gjort alla bilder äkta stora (lite för stor kanske ooops) precis som en äkta blogger!!!!
alltid undrrat ok here it goes::::
Här är ingredienserna jag använde mig av, fast jag använde också turkisk yoghurt mmmmmums
Här har jag lagt dom på ett litet annat sätt för att se vad som såg mest hipstert ut :)) ni får rösta vilken som är bäst i kommentarerna :P
Börja m att sköja av champinjonerna!! Obs, d ni kan se i vasken är alltså lerkrukor som min urgulliga mormor köpte till mig idag på ica maxi, för jag håller på att försöka odla basilika!
 
Och hon tipsade mig om ett äkta husmorstips att en ska lägga krukorna i kallt blött vatten, hahah lol nä lägg det i torrt vatten :PPPP, jaja och låt dom ligga där och va lite blöta ett tag för annars om du bara planterar så suger leran upp typ ALLT vatten som egentligen ska till plantan! Men om de får ligga lite blöta först så blir dom nöjda och plantan får ha allt sitt vatten ifred :-)
Hacka champinjonerna
*Värm en platta & en panna*
Lägg champinjonerna i stekpannan, obs här behövs ingen olja eller smör eftersom champinjonerna i sig har massa vatten i sig så låt dom bara stekas i sig själva (detta lärde Fanny mig häromdagen!) Lär mig så mkt nu för tiden :-)
Hacka löken! Jag tycker inte den behöver vara så finhackad utan det är ganska gott om den är grov så det blir lite tuggmotstånd.
Kolla här! Champinjonen har börjat vätska sig (ue, äckligt uttryck), precis som jag förutspådde ;-) Nu kan en också sänka plattan! Jag hade min på högsta först när jag slängde i champinjonerna men här sänkte jag till ungefär hälften.
Hacka purjolök!
 
I med all lök.
I med smör :))))))
I med lite mer smör :))
Och lite mer :))))
Hacka tomat :) kolla så fint ja gjorde det
I med tomaten i stekpannan.
Nästa steg: Skala och pressa vitlök! Här måste jag få tipsa om denna blåa grejen, alltså det är guds gåva till alla som nånsin försökt skala en vitlök med händerna.
 
Lägg i vitlöken i den blåa tunneln...
Rulla lite fram och tillbaka så låter det "kras kras"...
Och vips så är den skalad!!!
Nu önskar jag att jag var en känd bloggare  så att jag hade fått massa pengar från "Garlic Grater and more" eftersom jag sponsrar dem, alternativt att jag hade fått hem ca 20.000 "Garlic Grater and more" produkter.
Sen är det bara att slänga vitlöken i en vitlökspress och ner med det i stekpannan.
I med tomatsåsen på burk/tetra. 
*Blanda*
Ta lite av din hemmaodlade basilika :-) *nyp nyp*
... och ner i pannan.
Pasta!! Koka upp vatten medan du håller på med att hacka alla grönsaker så är det bara att slänga i pastan.
I med lite turkisk yoghurt!
*Blanda igen* Låt sedan allt stå och gosa till sig på låg värme ett tag.
Testa om spagettin är färdig genom att 1, smaka 2, kasta på väggen
Durka den i ett durkslag.
Ha på dig glasögon och ta en selfie "i dimman". B-)
I med smör i pastakastrullen!
I med pastan igen och låt den gosa runt sig med smöret!
Kläck i ett ägg!! Jag gör detta för att få i mig protein!! Bra eftersom jag är vetegarian (obs äter fisk & ägg obvi..) och ganska dålig på att äta bönor osv.
På med salt på pastan!
På med salt i tomatsåsen!
På med peppar i pastan!
Servera!!!!!!!!!!!!!! Lägg i lite basilika så ser det najs ut B-)
Lägg resten i en låda så du kan äta det en annan gång om du inte vill äta allt på en gång!!!!! Smart va!!!!!
 
Så va tyckte ni om mitt skådespeleri som en äkta blogger?????? Hiss/Diss???? Snälla ge mig lite feedback för ni kan ju ba tänka er hur mkt ja ansträngt mig som fotat HELA tiden som jag lagat mat!!!!!!! :OOO
 
kram puss hejdå!!
/klöversmoa
 

Kommentarer
Postat av: :)

I JUST LOVE THIS FOOD INSPO!!! 4 real best matinlägget i bloggosfären ever. ska laga nu.

mkt bra tips med lådan också! JAG VILL Se MER!

2015-01-15 @ 01:53:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0