sagodags om en cysta

Hej bloggen nu ska ja berätta en historia baserad på en verklig händelse! så här går den:
 
för ett tag sen va ja hos ~*gyn*~(gillar att säga gyn känns som vi är polare) och hon ba "nu ska vi kolla på äggstockarna..höger äggstock ser bra ut! (här blir ja helt stolt å ba japp that's my eggstock! :-) ) nu ska ja kolla vänstra....de ser ut som du har en cysta här...ganska stor."
 
 
 
.........
 
ja ba OK??????????????????????? sen börja hon typ prata om annat och jag ba MEN HALLÅ URSÄKTA CYSTAN DÅ??????? vet ej mkt om cystor men liksom trodde hon hittat cancer i min mage? så jag ba men ursäkta vad ska jag göra med min cysta?? hon ba ja vi får kolla upp de mer blablabla.
 
Så gick ja därifrån ganska panikig men lyckades ändå hålla mig i skinnet pga tänkte, om hon brydde sig så lite så kanske ja nt dör typ ikväll iaf. 
 
Sen en annan gång så kollade en annan på den och ba "ja här har du en cysta minsann" och typ inget mer?? och igen jag ba MEN HALLÅÅÅÅÅÅÅÅÅ ta BORT den!! och dom va så himla lugna och ba jaja cysta hit å cysta dit och jag låg där i stolen ba: 
 
 
så bokade dom in en tid till mig då en doktor skulle kolla upp den IGEN så sa dom så himla lite och jag fick typ fråga allt sj pga fattade ju inte ens va en cysta va??? tillslut så sa jag typ "men de värsta som kan hända är att jag får opereras eller?" och gynnen ba "de lär nog inte hända att du ska opereras, de går säkert över" 
 
ja ba jahapp men jag tror liksom de värsta som kan hända är att ja DÖR?? pls ba make some sense dear doktor!
 
Sen gick d 100 år men igår (tisdags) va d dags. hade P.A.N.I.K i typ en vecka innan och va helt säker på att ja i bästa fall skulle opereras, alltså de va best case scenario och worst case va att cysta fanns i hela min kropp och ja skulle DÖ.
 
sen gick ja dit och fick vänta i typ tusen år bland massa preggos och sen kom en sköterska och tog med mig till ett rum som såg ut som rena rama greys anatomy! skit stort å mörkt med en gynstol mitt i rummet framför en ultraljuds-tv och strålkastare mot stolen....så sköterskan ba du kan klä av dig och lägga dig i stolen så kommer doktor snart :-))))) så ja kasta av mig brallorna och la mig å ba titta upp i taket........sen efter aslång tid ja ba ok hur länge ska ja ligga här helt naken å redo? så då satte ja mig upp och ba...happ sen precis när j skulle gå upp och kolla på alla spännande knappar kom doktorn in å ba NU KÖR Vi ja ba ok :| 
 
sen så låg ja där å fick se innuti min kropp!! coolt men ja trodde de skulle se ut liksom såhär:
 
 
 men de såg nt alls ut så utan mer:
 
man ba "jaha"
 
iallafall så gick de typ 30 sek sen hon ba de ser bra ut den har försvunnit hejdå! 
 
asså stopp å belägg sa ja då naken i stolen!! hon ba ja de va bara en ägglossnings-cysta. Sen sa jag att ja hade haft ont i höger sida (den sidan där cystan nt hade varit) hon ba ja men de va nog bara ägglossning som gjorde ont men ja äter prionelle.......JAJA ingen anledning att bråka :-) sen bara gick hon!! så ja ba stod där i rummet halvnaken såhär
 
 
sen så kom ja på att ja va helt ensam i ett aspännande rum!!! så skulle precis fota mig sj i roliga ställningar i rummet men då kom sköterskan å sa att ja kunde gå hem ://
 
 
summa sumarum är ja väldigt glad över att ja nt har cancer å ska dö av de men pyttelite besviken åsså.....nt på att ja nt har cancer men tänkte att ja bara skulle operera bort den och d kändes lite spännande....tkr saker m kroppen är coolt plus tänkte på all uppmärksamhet och medlidande ja skulle få och att ja skulle lägga upp helt coola bilder på instagram när ja ligger å är en kämpe på sjukhus å alla kommer å hälsar på och ja får presenter..fast mest gla är jag!!!!!!! 
 
om ni har 1 fråga om cysta kan ni fråga mig pga läst ca allt om dom och doktorna är skitdåliga och stressiga :)))) 
snipp (hehehe) snapp snut så va denna sagan slut!!!
 
/Inezoz
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Hejeteylva

Åh inez tack för detta insiktsfulla inlägg! Jag e en tjej på 22 vårar som också ska till läkaren på måndag pga kanske också har en cysta ( COINCIDENCE???) har du några bra tips eller låtlista???

Svar: nog ha ja en spellista! : http://open.spotify.com/user/inezdernbrant/playlist/1negJ4PvUJzoq649Rn6xvh gjorde så man kan lägga in egna låtar också så de är bara att fylla på!

Alltså ja blev så himlens rädd när dom sa att jag hade en cysta men läste ju på som sagt sen och det är så jävla vanligt att få det och superovanligt att dom är farliga, så ett tips är att inte noja sig fast d tipset tog ju in ja åt mig av :-)))))) och att om man har en och behöver ta bort den, att se det som något spännande. OBS kanske bara jag är som sjuk i huvudet, vet inte riktigt men tyckte iallafall det skulle bli roligt att bli opererad. Annars bara stay calm ultraljudet är vaginalt men det gör inte alls ont eller är läskigt. Ställ 1000 frågor för dom jag träffat bara antar att jag skulle veta vad en cysta är och jag hade ingen aning. Och kolla på skärmen!! skitspännande!!
inez å maoa

2015-02-26 @ 00:19:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0