~*solens exem*~ // ~*ett skönhetsinlägg*~

hejhej alla glada fans, här kmr 1 inlägg om solens exem. alltså det jag lider mest av. :---((((jag kan liksom inte vistas i solen i 15 min utan att d kmr små exem som kliar SÅ MKT och sen ba torr på huden & kli kLI KLI!!!! kan bli så illa att ja vaknar av att ja kliar sönder mig själv och har gråtit pga d gör så ont och kan NT sluta klia :((((((
 
MEN
nu har ja blitt vuxen & tagit mig själv på allvar så denna ~säsongen av sol~ har jag förberett mig gott & väl :) 
kolla va:
 
  • jag har börjat m att sola LITE i taget, nt ba ut på en handduk i bikini & steka i 5 timmar och sen ba dö av exem utan ja sitter i solen kanske först 10 min en dag, sen 30 min, och sen typ i 1h så att kroppen får vänja sig.
 
 
idag tvättade ja bort all död hud som finns på mig så att huden får ~börja om på nytt~, tänker att den kanske blir glad då så att den får lov att glömma allt gammalt kli som funnits på den! smart va :-)

  • men jag har alltså skrubbat och skrubbat på lillhuden och använt mig av denna grejen på bilden ovanför, som heter nåt "buffy" som fans på rea på lush som ja skrubbat med,den är liksom jättefet m massa olja och skrubb i sig så huden blir glad :)))

  • har skrubbat m denna borsten!! önskar att ja hade en sån handske m skrubb som nt e så hård pga detta gjorde ont :(((( men allt dött försvann
  • här e den solkräm ja använder nu som är låg faktor :SSS men d e nån sån här slags carotene i den så att huden ska gilla solen mer?? vet nt riktigt, men kändes bra att köpa :P
  • plus börjat äta domma som ja köpte förra året. det är liksom nån slags soltablett som ska hjälpa kroppen att ta upp solen bättre lr nåt sånt minns nt riktigt och dom på apoteket sa att d kunde hjälpa. en ska börja ta dom ite innan soltiden börjar så är i god tid nu!!!! pjuhhh!! förra sommarn börja ja typ i juli :SS så redan ätit några men en ska äta minst 30 st för att d ska hjöpla så ska testa detta nu så får vi se!!!
här e min hud som ja solat idag  brun????
här kmr di små fräknarna så småningom kanske 3 st i alla fall :)))) plus closeup på pormaskarna!!! obs nt så många kvar pga jag och inez hade skönhetskväll igår!!!!
 
så här lättklädd kan ja sitta i solen idag pga VARMT!!!!!!!
 
 
PUSS hjedå kan ni som också lider av detta solexemsfenomen snälla skriva något tips på vad ni gör mot detta jobbiga:((((
 
PS: GLÖM NT ATT DRICKA VATTEN D E ALLA SOM SOLARS' BÄSTA VÄN!!!!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0