~mina växter~

Här kmr 1 inlägg om mina växter som lovat!!
Asså grejen e den att ja nt kan NÅNTING om växter??
ja ba köper dom pga känner att ja ~måste~ och sen behandlar ja dom exakt likadant, asså vattnar alla samtidigt & byter jord lite då och då så vet nt om ja gör fel men d ser ut att gå bra förutom för vissa
.....
ska visa & då kan ni som kan allt om växter ge mig tips!!

Här e min ~Benjamin Natascha Fikus~ den e köpt på Ikea och kosta under 100 tror ja, den e söt & står i en ganska för stor kruka pga vill att den ska VÄXA!! ba vattnar den då & då :))
 
Här e d nyaste köpet!! En ~murgröna~ som ja köpte igår på Ikea!! Den kosta ca 25:-!! nice B-) Den skulle stå i skuggan & vattnas mkt stod det på 1 lapp så ja ställde den inne i mitt rum på pianot som e längst bort från fönstret! ps. ska fotta mitt rum & visa er!! vill ni d ?? :--))))
 
hehee.... denne går d nt så bra för...?? Detta e ett så kallat ~dekorationsträd~ som ja köpt från Lidl som kosta 99:- !! men den ska egentligen ha mer blad & lila blommor?? men d kmr nt några :S vet nt va ja gör för fel & e rädd att d ba e 1 sånt träd som ba blommar 1 gång & sen dör...?? Hjälp någon??
 
denna e &så ganska ny!! gillar den jättemkt!!! den kosta 49:- på lidl och hette ~grön växt~ :)))) Den ser ut som 1 kastanj liksom & ja gillar den sååå mkt den står i fönstret precis bakom min huvudkudde så ja kan se den när ja ska sovaaa :))
 
här e 1 ~orkidé~ som ja fick av isaks pappa & hans fru i studentpresent!! den går d jättebra för!! den va växter & växter och e glad!! lättskött växt om ja får säga d själv!!
 
här e typ första växten ja nånsin köpte, den minns ja nt va den hette men ja köpte den på mobilia blommor förra sommaren när ja jobbade på vårdboende. den får vita blommor som ~renar luften~ så om en t.ex. bor m 1 rökare så kan den ta bort d giftiga i luften!!! cooolt VA???!!
 
här e min ~basilika~!!!!!!!!! den går d nt så bra för?? Lr d HÄNDER inget ??? va ska ja göra?? den får lite lagom sol & vattnar den ganska ofta typ 3-4 ggr / veckan!!
 
här e mitt ~citronträd~!!!!!! här nedan e &så 1 bild ja tog på den & la upp på instagram, allihopa följ mig nuuuu ja heter-------->*** ~~~moatooa~~~ ***
här e 1 ~hyacint~ som ja köpte på ikea i december 2014 på ikea för kanske 5:- som ja glömde plantera så den dog lite och sen började ja ta hand om den och nu e den ba gröna blad som ba finns...?? inga blommor på den liksom
 
här e min ~aloeveraväxt~!!!!! den fick ja av min syster siri så jäkla snällt!!!!!! när ja känner mig riktigt lyxig brukar ja bryta av lite av den och smeta in aloevera i huvudet!!! typ när ja varit i solen hela dagen!! skitnice är det!! plus gillar den så mkt!! haft den så länge så den e liksom som min bebis!! <333
 
här e min ~monstera~!!!! den har typ stannat i växten?? d händer nt så mkt?? Den ska dessutom dela sig i bladen men den har ba delat sig ltie på 1 blad (kolla på bilden nedanför) 
 ja ska fan googla nu hur ja ska ta hand om den pga den kan se ut SÅ HÄR !!!!!!!!! *HJÄRTÖGONSMILEY*
här e 1 ~pelargon~ som ja fått av min syseter siri!!! men den va ja också lite sen på att plantera så den har inga blommor just nu .... :///
här e 2 till ~pelargoner~ vi har i vårt köksfönster som e min syser ylvas men ja tänkte visa dom ändå pga fina!! Den gråa skål/krukan som står mellan blommorna är en skål/kruka som ylva har gjort själv i keramik!!!! önskar att hon bli 1 känd keramiker så ja ba har fin keramik hemma hela tiden!!!! plus så himla härlig kvinna så fall!!!
 
 

SÅ D VA ALLT OM MINA VÄXTER!! va tycks?? va d kul?? har ni några växter?? har ni några tips till mig?? puss och kram ses på stan mvh gröna-fingrar-tjejen :)))))9

Kommentarer
Postat av: sara

älskar eran blogg så mkt

Svar: men ååå <3333333 älskar dig så mkt nu!!!!
inez å maoa

2015-05-22 @ 13:18:48
URL: http://piratn.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0