wensdey + jobbiga män

hej alla glada barn, här sitter ja & e gla m snor i näsan :-)
fräsch ser jag ut va??? d e ba för ja sitter i sånt bra ljus precis vid förnstet!!! d gäller att va smart om en ska lyckas här i bloggvärlden!!! 
 
JAJA nog om mig!! lol skoja, aldrig nog om mig detta e min blogg (&inez) så de handlar bara om mig när ja skriver :))))))))))



jag är ju ledig!!!
jippi1!! vilket betyder att ja gjort massa bra saker som ja nt haft tid för:
 
*shoppat!!!köpte en klänning som ser EXAKT ut så här:
så ja kmr se EXAKT ut som carrie!!! *dream come true*
 
* tränat  :----)))))
* köpt ny bokhylla
*städat mitt rum 
* möbelerat om
*SUTTIT I SOLENNNN!!!!!! åt BÅDE frulle och luch i solen ute på gården!!?!?!?!?!? NAJSS
 
men ja har en jobbi grej att säga!!!!!! om män (surprise) assååååååÅÅÅÅÅHHH jag och min syrra Ylva skulle bära hem min nya bokhylla som ja köpt idag och så skulle vi bära den ca 2 kvarter, alltså inte så långt, men den var tung så d va ändå jobbigt och 
 
ALLA* (*nästan) män som gick förbi ba "så ska du nt bära" "är det tungt" "ska ni långt" "jag ska ba fixa här så d blir lättare för er"
 
en man gick till och med fram och skulle börja pilla m lösa spikar som fanns på bokhyllan och vi ba "nej tack d behövs nt" och han ba "jo" ..............
asså??? inget fel m att hjälpa men fråga och ba lyssna på svaret tack!!!! detta blir liksom skitjobbigt när alla gör samma sak och ba tips tips tips fast vi nt bett om d!!!! vi hade d under kontroll ja lovar!!!!!! 
 
OCH låt mig säga att INGENN frågade "hej vill ni ha hjälp?" utan skulle ba komma m massa tips 
 
NEJ TACK¨
 
åååå hatar män som ba ska hjälpa en för att en är tjej och dom är män och vet hur saker ska bäras. TYST allihopa!!!! 
 
tips till alla män som vill hjälpa till:
1. fråga om hjälp behövs
2. skrik inte massa tips och kommentarer till folk som bär tunga grejer för det är skitjobbigt
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: BILLIE SLAY

fuck mansplaining!!!

2015-03-11 @ 17:35:45
URL: http://billieslay.blogg.se
Postat av: my

feett!!! inlägg!!! och blogg !!!

tack för kommentaren <333

2015-03-14 @ 10:02:54
URL: http://myshorna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0