hej världen

Jag är så jävla arg, förtvivlad, äcklad, förvirrad, ledsen och allt annat i samma genre just nu.
Har precis läst om Steubenville våldtäkten och det finns inte ord för hur mycket detta upprör mig.
En tjej blev alltså deckad på en fest pga alkohol. Två killar utnyttjade detta genom att bära omkring henne, köra henne till massa olika fester, fota, filma samt våldta henne. Under tiden kommenterade dom hur roligt det var att hon såg helt död ut.
Hon får reda på att detta har hänt henne dagen efter genom sociala medier. 
I rätten blir de dömda för detta eftersom det finns så mycket bevis på film, foto och sms osv. 
Då tänker vi att gud vad bra, skönt med "rättvisa" (<---straffet för våldtäkt är löjligt litet).
Men responsen från många är tvärtom.
Dessa två killar ska vara "lovande unga idrottsmän" och i deras stad blir folk ledsna för att deras rykte nu är förstört eftersom dom har fått våldtäkt i sitt straffregister. Folk är upprörda och arga och lägger skulden på "that lil slut for underage drinking".
Att leva i ett värld där folk sympatiserar mer för våldtäktsmännen än för hon som blev våldtagen äcklar mig ofattbart mycket. 
Detta är inte ett speciellt och unikt fall där folk har tyckt så här, jag vet. Detta händer dagligen. Att folk skyller på tjejen för att hon var för full eller hade för kort kjol. 
Därför är det så himla viktigt att fortsätta uppmärksamma, prata och kämpa för att få kvinnor att förstå att det ALDRIG är deras skuld att bära när de har blivit våldtagna.
Den skulden ligger alltid på berövarna. 
Jag har inget bra sätt att avsluta detta på. Med någon upp till kamp mening som ger hopp för jag ser bara just nu rött av ilska och sorg. 
Men ja, kämpa på. Kämpa för alla dom som inte orkar själv, för alla de som någon gång blivit sexuellt utnyttjade. Och fortsätt uppmärksamma och prata om sånt här så att fler förstår hur sjukt det är.

Kommentarer
Postat av: MANDA DA MANDA

jag undrar liksom hur en tjej måste egentligen vara och bete sig för att slippa bli våldtagen?!?!11 instängd, 100% nykter, utan socialt liv och påpälsad med kläder som täcker varje centimeter av kroppen? är det DÅ man klarar sig undan att bli våldtagen?!

sjuuuuka jävla pissvärld som alltid ser våldtäktsmän som offer. FUCK THÄT.

Svar: Ja, en blir så FUCKING arg!!!
mossan och sessan

2013-03-21 @ 20:07:32
URL: http://mandadamanda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0